Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с чисто нов термостат Беар

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с чисто нов термостат Беар

    Здравейте колеги,колата е Алфа ромео 156 1.8 тс 140 коня 2002 г. модел с газов инжекцион.Вчера реших да сменям термостата понеже стария беше издал багажа.Реших да заложа на оригиналния Беар,който закупих от официален вносител на италиански части Италбулком в Плевен . Дотук добре,при слагането се установява(термостата се слага в сервиз на бош) че датчика не пасва на буксата,и решаваме да сложим стария датчик.Антифриза го сменям с нов,системата се обезадушава, тръгвам да карам извън градско,и стрелката през цялото време се местеше между 80 и 90 градуса и обратно, парното значително слабо. В Италбулком се решава че явно този термостат е дефектен,слага се нов,(в техния сервиз)парното се засили значително, но пак не е както трябва да бъде,смисъл на бензинови коли, дори и на -10 на вън, ако го пуснеш да ти духа от към краката направо ти топи обувките . А в случея не е така.Стрелката пак се местеше между 80 и 90 градуса.Замерихме температурата в движение с лаптоп варираше между 79 и 88 градуса.Странното е че при работа на място стрелката седи почти закована на 90 градуса, а парното е както трябва да бъде.От Италбулком казаха че работната температура на този двигател е между 81 и 85 градуса.Но по каталог този термостат отваря на 88 градуса.За мен проблем има,но незнам къде е точно.Кора под двигатела нямам.Дали това не е проблема? Колеги някви идеи къде точно е проблема?
    SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

  • #2
    Липсата на кора способства за по-голямо охлаждане на мотора, но едва ли е основното.
    Промихте ли системата преди да смените антифриза и най-вече радиаторчето на парното. Другото, което може да е проблем са клапите да не са в правилна позиция.
    Сложи врътката на градусите в крайно дясно и пусни вентилатора на 3 или 4 степен, а не на авто и виж дали наистина не грее.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Малко половинчата работа.
      Нов термос, стар датчик .....
      ex - 147 16v multijet

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 22:56.

        Comment


        • #5
          Температура 80 - 90 гр, съчетано със слабо парно, за мен означава недобре обезвъздушена система.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            На диагностик ще се види, че температурата не играе в такава граница постоянно, както го виждаш по стрелката на таблото. Най-вероятно всичко си работи както трябва, а просто уреда те лъже.
            И няма значение дали е бензин и дезел колата. Ако термостата отвори, то въздуха от радиаторчето ще е един и същ като температура.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #7
              Всъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                Всъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...
                Колега благодаря, мисля че там е проблема.Понеже и на диагностика в движение точно това показваше на 78 отваря на 88 затваря .150 кинта на вятъра. Един жабар държи уж официалния вносител на италянски части в Плевен.И започна да ми се прави на умен че проблема,не бил в неговия термостат, а в мойта кола.За сигурност тия дни ще мина да питам на колко го дава по каталог че отваря този термостат и повече няма да стъпя там.Като имам инфото за термостата ще го напиша.
                SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                Comment


                • #9
                  Ето малко техническа информация: http://www.carrepairdata.com/service...2205/1747/103/

                  Термостата е затворен и започва леко да се отваря при достигане на температура на водата около 82-85 градуса, докато се отвори напълно при 96 - 103 градуса.

                  Твоят ако отваря на 78 градуса, то не може да се затваря на 88 градуса... нещо не се връзва.
                  Проверете дали сценарият не такъв, че когато отвори термостата започва да нахлува твърде студена охладителна течност от радиатора и тогава термостата се затваря т.е. двигателя не може да загрее до работна температура охладителната течност от малкият и от големият кръг.

                  Допълнително, за да се радваш на хубаво парно, системата трябва да се обезвъздуши и след като е отворил напълно термостата (т.е. на загрял и работещ двигател леко отваряш пробката за обезвъздушаване за да излезе въздуха), само така ще излезе и въздуха от радиаторчето на парното.

                  И наистина без кора под двигателя в това студено време, когато колата е в движение двигателя се преохлажда.
                  Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 21:17.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                    Всъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...
                    Няма такова нещо летен и зимен термостат. Един термостат е и температурата, на която започва да отваря е написано обикновено на корпуса.
                    Ако си спомняш от преди 2-3 години имаше такова изказване от твоя страна, че ти си с такъв термостат и още чакаме снимки, за да го докажеш. Само да напомня.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      температурата, на която започва да отваря е написано обикновено на корпуса.
                      И аз съм виждал, че на Behr температурата я пише на корпуса .
                      ...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Няма такова нещо летен и зимен термостат. Един термостат е и температурата, на която започва да отваря е написано обикновено на корпуса.
                        Ако си спомняш от преди 2-3 години имаше такова изказване от твоя страна, че ти си с такъв термостат и още чакаме снимки, за да го докажеш. Само да напомня.
                        Има такова нещо, но не се определя като летен и зимен! Просто има термостати които са си за Италия и за по-топлите страни, и проблема е че в много малко магазини го знаят и могат да ти кажат за това!
                        Първоначално ти казват че няма такова нещо, и като ги накараш да се поразровят и прочетат какво все пак продават, остават учудени че все пак има два температурни варианта на този термостат, от които единия наистина отваря на 80 градуса!
                        Казвам го от опит - не говоря празни приказки
                        Last edited by ivomanev; d.m.y г., 14:07.
                        Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

                        Comment


                        • #13
                          Няма такова нещо.
                          Тва е бг мит.

                          За тази кола , Бер правят един термос и той е с обозначение 88, няма летен, няма зимен.

                          Когато някой ми даде каталожен номер на "летен" , "За Италия" термостат, с удоволствие ще му се извиня.
                          ex - 147 16v multijet

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщение
                            Няма такова нещо.
                            Тва е бг мит.

                            За тази кола , Бер правят един термос и той е с обозначение 88, няма летен, няма зимен.

                            Когато някой ми даде каталожен номер на "летен" , "За Италия" термостат, с удоволствие ще му се извиня.
                            Да го удебеля и аз това нещо, за да се знае и намекне.
                            Първоначално публикувано от ivomanev Покажи съобщение
                            Има такова нещо, но не се определя като летен и зимен! Просто има термостати които са си за Италия и за по-топлите страни, и проблема е че в много малко магазини го знаят и могат да ти кажат за това!
                            Първоначално ти казват че няма такова нещо, и като ги накараш да се поразровят и прочетат какво все пак продават, остават учудени че все пак има два температурни варианта на този термостат, от които единия наистина отваря на 78 градуса!
                            Казвам го от опит - не говоря празни приказки
                            Ето, аз карам кола в южна Италия, която заради метеоритен сблъсък със земята е застанала точно на екватора даже. Най-топлото.
                            Термостата ми се разваля. Отивам в местния дилър и искам термостат. Кой парт номер ще ми предложите за моя автомобил?
                            Last edited by BO; d.m.y г., 09:06.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • #15
                              Не знам да има студени или топли термостати за един и същи модел на АР. Иначе има разлика в температурите на термостатите при различни модели.
                              За други марки и модели има.
                              Странното е че в документацията (E-learn) за даден модел е посочена температура на отваряне 81 - 85 а реално термостатите са на 88.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X